FAQ - Ofte stilte spørsmål
Frakt og levering
Frakt og Levering
Frakt og Levering
I kassen, velger du det fraktalternativet som du ønsker. Vi tilbyr ulike fraktløsninger fra ulike leverandører avhengig av hvor i landet du bor, og størrelsen på det som skal leveres. Om det ikke dukker opp et passende alternativ, kan du alltids velge "Manuell
transportavklaring", så tar vi kontakt og finner en passende løsning med et av våre fraktselskap.
Vi benytter oss av Bring, Viken Transport eller egen transport. Alle frakttjenester utenom vår egen fraktjeneste er tjenester tilbudt og levert av
tredjepart.Standard levering på alle fraktjenester er til inngangsparti dør, uten innbæring.
Ta kontakt med oss for spørsmål om frakt eller levering på kunde@nordstrandmobler.no eller ring oss på +47 994 12391.
Toll – Er det toll på varene?
Toll – Er det toll på varene?
Nei, det er ikke toll på varene. Nordstrand Møbler og Interiør er en norsk nettbutikk som har lager på Nordstrand. Alle varene blir sendt fra Norge.
Ordre
Ordrebehandling
Ordrebehandling
Når du legger inn en bestilling på Nordsrand Møbler og Interiør vil du motta en ordrebekreftelse på mail.Vi pakker og sender ut varer hver dag fra mandag til fredag.
Bestiller du i løpet av helgen, vil vi behandle din ordre førstkommende mandag. Hvis ikke du har mottatt ordrebekreftelse fra oss har ikke bestillingen gått igjennom.
Informasjon:
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om produktene som mulig. Vi tar
imidlertid forbehold om at skrive- og trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjonen som er gitt.
Vi gjør det vi kan for at varene som ligger i nettbutikken er tilgjengelige for salg til alle tider. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller
kansellere bestillingen.
Hent på lager:
Å hente pakken selv på vårt lager/showroom er både fleksibelt og gratis. Så snart din
bestilling er plukket og pakket vil du motta en e-post fra oss om at pakken er klar for å hentes hos oss. Produktene henter du hos oss på Ryen. Ta med deg ordrebekreftelsen og vis den til lageret.
Kan jeg endre eller avbestille en vare?
Kan jeg endre eller avbestille en vare?
Ja, det kan du. Dersom det har skjedd en feil med din ordre, ber vi deg sende en mail til kunde@nordstrandmobler.no for å endre eller kansellere bestillingen.
Så lenge bestillingen din ikke er behandlet og sendt med Posten kan vi endre/avbryte ordren din med en gang. Ta kontakt med oss så raskt som mulig! Dersom den allerede har
blitt sendt, har du naturligvis mulighet til å returnere bestillingen om du det er ønskelig, men du må selv bekoste returfrakten eller levere den direkte til oss på vårt lager kostnadsfritt.
Jeg ønsker å returnere en vare?
Jeg ønsker å returnere en vare?
For å bruke angreretten, er det enkleste å se på ordrebekreftelsen du fikk på mail, og velge "Vis bestillingen min". Alternativt kan du logge inn for å se din ordre og registrere retur her. Alternativt kan du bruke angrerettskjemaet som ligger linket til i original ordrebekreftelse og sende oss på mail til kunde@nordstrandmobler.no.
Du må gi beskjed innen 14 dager etter at du mottok varen. Etter at du har gitt beskjed, har du 14 dager på å sende eller levere varen til oss. Hvis du leverer varen tilbake til vårt lager, er det gratis. Hvis du sender varen tilbake må du betale fraktkostnadene. Vi kan ordne med fraktetikett, slik at du kan mottar en ferdig frankert etikett du kan feste på pakken, og levere inn på en Post i Butikk eller et postkontor. Da refurnerer vi isåfall ikke fraktkostnaden du betalte for å få varen tilsendt.
Varene som returneres må i utgangspunktet være uskadet, ubrukt og i samme stand som da du mottok dem. Hvis du har brukt varen mer enn nødvendig for å fastlå varens art og karakter, kan vi avvise returen eller kreve erstatning for verdireduksjonen.
Vi praktiserer verdireduksjon slik:
- Produkt og produktemballasje er OK = 100% refusjon
- Produkt er OK, men emballasjen er ikke OK = 70% refusjon som følge av redusert salgsverdi
- Produktet er ikke OK eller originalembalasje mangler = 50% refusjon eller mindre på bakgrunn av at varen må selges som outletvare/utstillingsmodell eller lignende.
Dersom varen skal sendes i retur, ber vi deg også om å beskytte originalemballasjen til
varen(e) du skal returnere godt, f.eks. med en pappeske, innpakningspapir eller bobleplast.
Angreretten gjelder ikke for:
Produkter som er spesiallaget utifra dine valg eller hygienevarer som sengesett, sengegavler, puter, dyner, senger, madrasser og overmadrasser dersom emballasjen er brutt.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selger har rett til å gjøre fratrekk i tilbakebetaling for å dekke skader eller andre kostnader som oppstår ved at produktet ikke leveres tilbake i riktig stand. Varen må leveres i original embalasje og pakkes godt for å hindre skade i transport.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, søndag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er sendt fra oss eller hentet på vårt lager.
Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Hva skjer etter vi har mottatt returen?
Hva skjer etter vi har mottatt returen?
Vi behandler alle returer innen 14 dager etter mottak. Tilbakebetalingen skjer til samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet. Ved kortbetaling blir pengene tilbakeført til kortet du brukte. Hvis du betalte med faktura, blir beløpet trukket fra fakturaen.
Hvis fakturaen er betalt før vi mottar returen, vil Klarna kontakte deg på e-post for tilbakebetaling. Når returen er ferdigbehandlet, får du en e-post fra Klarna som bekrefter at returen er mottatt og ferdigbehandlet.
Betaling
Hvilke betalingsmetoder kan jeg benytte
Hvilke betalingsmetoder kan jeg benytte
Hos oss kan du bruke flere sikre betalingsmetoder.
Om du ønsker å betale med faktura, samarbeider vi med Klarna for å tilby fleksible betalingsløsninger.
Vi støtter også Vipps, slik at du raskt kan betale slik du er vant til fra andre nettsteder. Du kan også betale med Mastercard og Visa via Vipps direkte, uten å legge inn kortet i Vipps-appen først.
Du kan også betale med Amex, via vår partner Stripe.
Alle de forskjellige betalingsalternativene finner du i kassa.
Hvordan kan jeg betale med gavekort?
Hvordan kan jeg betale med gavekort?
Hvis du har mottatt et gavekort fra Nordstrand Møbler må du taste inn koden som står på gavekortet i feltet som heter Rabattkode. Dette feltet finner du når du har klikket deg videre til kassen.
Jeg får ikke betalt med kortet mitt, hva gjør jeg?
Jeg får ikke betalt med kortet mitt, hva gjør jeg?
Vårt betalingssystem for kort inneholder et sikkerhetssystem som heter 3-D Secure.
Ved betaling i kassen blir du sendt til din egen banks betalingsløsning. Her krever noen banker at du bruker BankID for å gjennomføre kjøpet. Nettleseren må ha installert Java for at dette skal fungere, noe som ofte kan være et problem på enkelte
nettlesere, eller hvis man bruker produkter fra Apple.
Vi anbefaler at du prøver en annen nettleser (Internet Explorer, Chrome, Safari og Firefox).
Reklamasjon
Når kan jeg reklamere?
Når kan jeg reklamere?
Dersom det foreligger en mangel på varen, må kjøper innen rimelig tid etter at mangel ble oppdaget, gi Nordstrand Møbler og interiør beskjed om mangelen. Reklamasjonsfristen er aldri kortere enn 2 måneder fra mangelen ble oppdaget. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.
Feilen du reklamerer på må være en produksjonsfeil eller en annen iboende feil ved produktet. Skader på grunn av manglende vedlikehold, feil montering eller feil bruk vil ikke bli godkjent som reklamasjon.
Hvordan kan jeg reklamere?
Hvordan kan jeg reklamere?
Send epost til post@nordstrandmobler.no. Vi ønsker følgende informasjon i e posten:
- Dato og årsak til reklamasjon
- Minimum 3 bilder av reklamasjon, herunder nærbilde, avstandsbilde og bilde fra siden.
- Kvittering
Fyll ut informasjonen så detaljert som mulig, så vil vi ta kontakt med deg så snart vi har fått
sett på saken.